کد خبر: ۱۱۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی خبر داد؛
طباطبایی گفت: ۴ نامزد ریاست جمهوری برای ۶ تیر در یک مکان درخواست حضور در مشهد داده‌اند که به لحاظ تدارک امنیتی برای نامزد‌ها و طرفدارانشان، باید مکان و ساعت متفاوتی هماهنگ شود تا تداخلی ایجاد نشود.

حضور ۴ نامزد انتخابات در جمع مشهدی‌ها 

به گزارش آرانیوز از خراسان رضوی، «سیدهادی طباطبایی» رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی در استودیوی انتخابات استانداری خراسان‌رضوی اظهار داشت: بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی، بلافاصله در خراسان رضوی کمیته انتخابات آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: وزیر کشور در هفتم خرداد دستور شروع انتخابات را صادر کرد که همان روز ستاد انتخابات تشکیل شد و به طور رسمی، ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه با تشکیل ستاد انتخابات، مکلف شدیم هیئت‌های اجرایی را انتخاب کنیم، تصریح کرد: ۳۰ نفر از معتمدین معرفی شدند. تعداد معتمدین در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۸ نفر بود که در انتخابات ریاست جمهوری ۹ نفر هستند.

طباطبایی گفت: تعداد چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رأی در کل استان مستقر شده‌اند که از این تعداد، سه هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت، هزار و ۵۹ شعبه سیار، دو هزار و ۸۲۱ شعبه شهری و هزار و ۷۴۶ شعبه روستایی هستند؛ بیشترین شعب با تعداد هزار و ۹۲۰ شعبه در مشهد و کمترین شعب با ۳۹ شعبه در شهرستان‌های کوچک‌تر هستند.

وی بیان داشت: تعیین اعضای شعبه، وظیفه هیئت اجرایی است که اعضای شعبه نیز معرفی شده‌اند. با عنایت به فضای معنوی ایجاد شده که نشأت گرفته از شهادت سیدالشهدای خدمت و همراهانش است، قطعاً انتخابات این دوره با استقبال بیشتری شاهد خواهیم بود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه آموزش نمایندگان فرماندار صورت گرفت و چنانچه کاربر و نماینده فرماندار در دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ضعیف بودند، غربالگری شدند، تصریح کرد: به ازای هر ۱۰ شعبه، یک بازرس داریم. هریک از نامزد‌ها می‌توانند یک نماینده در شعبه داشته باشند.

طباطبایی ادامه داد: نمایندگان نامزد‌ها تا پنج روز مانده به انتخابات، فرصت دارند نمایندگان خود را برای هر شعبه ثابت معرفی کنند.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی با ۸۴ هیئت اجرایی ناظر بر انتخابات، گفت: همه امکانات تبلیغات برای نامزد‌های انتخابات، به‌لحاظ محیطی، محلی، نشست و میزگرد فراهم شده است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تعهد کردیم مانند انتخابات مجلس انتخاباتی سالم، بی‌دغدغه و با امنیت کامل را برگزار کنیم.

طباطبایی یادآور شد: انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر رأس ساعت هشت صبح آغاز می‌شود و تا شش عصر ادامه دارد که به دستور وزیر کشور، تا ساعت ۱۲ شب قابلیت تمدید دارد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های تشخیص هویت برای به‌روزرسانی به تهران ارسال شده است، بیان داشت: در خراسان رضوی حدود ۴ میلیون و ۹۰۰ نفر حائز شرایط رأی دادن در انتخابات ریاست‌جمهوری هستند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به اینکه تعرفه‌های اخذ رأی پیش‌بینی شده و تمام ملزومات شعب به شهرستان‌ها ارسال شده است، گفت: واجد شرایط برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، فقط با ارائه دو مدرک شناسایی شناسنامه یا کارت ملی می‌توانند رأی بدهند.

طباطبایی با بیان اینکه در دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۸۵ درصد مراجعه‌کنندگان با کارت ملی رأی دادند، ابراز داشت: پیش‌بینی مشارکت ۶۰ درصدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در خراسان‌رضوی می‌شود.

وی گفت: توافق‌نامه طرح میدان ۱۴۰۳ با هدف آموزش جامعه، شناسایی و سیاسی نوجوانان انجام شده است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیکی عنوان داشت: درخواست انتخابات الکترونیکی دادیم ولی تهران موافقت نکرد؛ چون زیرساخت‌های لازم فراهم نبود و انتخابات تمام الکترونیکی در هیچ استانی برگزار نمی‌شود.

طباطبایی با اشاره به پیش‌بینی ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تعرفه در خراسان‌رضوی، افزود: ۵ میلیون و ۷۲۰ هزار تعرفه به ۸۴ حوزه انتخابی استان ارسال شده است و مابقی به تعداد ۴۳۰ هزار تعرفه در مخزن استان نگهداری می‌شود تا در صورت لزوم استفاده شود.

وی با بیان اینکه ۵۴.۶ درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوره قبل مشارکت داشتند، تصریح کرد: با توجه به رقابت بالای نامزد‌های ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳، پیش‌بینی می‌شود تا ۶۰ درصد مشارکت در خراسان رضوی داشته باشیم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه متولدین ۸ تیر ۸۵ به قبل می‌توانند در انتخابات شرکت کنند متذکر شد: چهار نامزد ریاست‌جمهوری امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و مسعود پزشکیان برای روز چهارشنبه ششم تیر در یک مکان درخواست حضور در مشهد دادند.

وی متذکر شد: پذیرای همه نامزد‌های انتخابات هستیم ولی به‌لحاظ تدارک امنیتی برای نامزد‌ها و طرفدارانشان، باید مکان و ساعت هماهنگ شود تا تداخلی ایجاد نشود.

 
نظرشما
آخرین اخبار